Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
The esthetical experience as a religious experience: Gadamer and Luther.
Taufer, Filip ; Gallus, Petr (vedoucí práce) ; Navrátilová, Olga (oponent)
H.-G. Gadamer prirovnáva skúsenosť umeleckého diela k hre, symbolu a slávnosti a v kontexte symbolu ďalej k náboženskému rituálu - Večeri Pánovej v poňatí Martina Luthera. Luther symbolické chápanie Kristovej prítomnosti vo Večeri Pánovej odmietal, a tak vyvstáva otázka, prečo Gadamer toto prirovnanie použil, v čom spočíva podobnosť jednotlivých skúseností a kde sú jej hranice. Táto práca sa snaží na otázku zodpovedať pomocou analýzy Gadamerovej filozofie umenia, Lutherovej sakramentologie a následného porovnania týchto problémov vo vybraných oblastiach. Dochádza k záverom, že podobnosť spočíva v štruktúre umeleckého diela a sviatosti. V oboch prípadoch sa nejedná o vzťah odkazovania, ale o sprítomňovanie významu v prvom prípade a Krista v druhom prípade. Rozdiely sa ukazujú za prvé v povahe sprítomňovaného - v umeleckom diele ide o duchovný význam, vo Večeri Pánovej podľa Luthera o skutočné, tj. zmyslové telo Krista. Za druhé význam umeleckého diela vzniká až s ním samým, kým obsah sviatosti je už vždy dopredu daný. Za tretie, v skúsenosti umeleckého diela je divácky subjekt jeho aktívnou súčasťou, kým v sviatosti prijíma dar.
Aranžování rostlin s didaktickým využitím na základní škole
BRÁZDOVÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá možností didaktického využití aranžování rostlin ve výuce na základní škole. Teoretická část se pokouší o vysvětlení základních pojmů souvisejících s oblastí floristiky a podává některé základní informace o materiálech, pomůckách a rostlinném materiálu. Dále odkazuje na kapitoly zabývající se charakteristikou použitého rostlinného materiálu v hodinách výuky a stručnou charakteristickou stylů aranžování. V dalších kapitolách se dostáváme ke stěžení kapitole diplomové práce, která se zabývá estetikou a tvořivostí, a s tím souvisejícím vlivem na rozvoj osobnosti žáka. Praktická část se pokouší za užití přírodovědných didaktických testů zjistit, jak efektivní může být působení učitele v rámci této výuky na základní škole.
Obnova funkce krajiny narušené povrchovou těžbou: Severočeská hnědouhelná pánev. Prostorové parametry a estetický rámec
Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., Praha ; R-Princip Most s.r.o., Most ; RNDr. Pavel Trpák ; LARECO, Říčany ; Ing. Jan Sixta, CSc. ; ENKI, o.p.s., Most ; ENVI, s.r.o., Třeboň ; Jankovcová, Jana ; Lhota, Tomáš ; Sklenička, Petr
Základem diagnózy stavu krajiny je posouzení vývoje jejich struktur. Údaje byly získány analýzou historických pramenů. Ekologické vyhodnocení historických pramenů. Zobrazení krajiny mostecké pánve na historických mapách. Modelové území Jiřetínský potok. Územní systém ekologické stability. Krajina jako dymanický, živý systém - teoretický úvod (Paleoekologie - vývoj krajiny od doby ledové). Satelitní mapy struktury a relativní teploty krajiny.
Obnova funkce krajiny narušené povrchovou těžbou: Severočeská hnědouhelná pánev. Prostorové parametry a estetický rámec
Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., Praha ; R-Princip Most s.r.o., Most ; RNDr. Pavel Trpák ; LARECO, Říčany ; Ing. Jan Sixta, CSc. ; ENKI, o.p.s., Most ; ENVI, s.r.o., Třeboň ; Jankovcová, Jana ; Lhota, Tomáš ; Sklenička, Petr
Dílčí úkol Prostorové parametry a estetický rámec obnovy krajiny narušené povrchovou těžbou - střední Mostecko je rozdělen do částí 1. Estetické aspekty obnovy krajiny narušené povrchovou těžbou a 2. Obecné principy a priority obnovy funkcí krajin narušených povrchovou těžbou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.